Pages

Wednesday, February 2, 2011

kenyataan atau khayalan???

oke...aku menghitung hari demi hari..hari ni da 2.2.2011..ermmm..tak lama je lagi kan??okeh..jgn pikir aku dok menghitung hari valentine yg tak wujud dlm agama aku sendiri...tp,aku menghitung hari,org yang telah meninggalkan aku utk selama-lamanya..

oke..senang cer,semalam keluar pergi makan kat kedai kawan ayah aku...fine..mmg la 2 jam melepak kat situ..comel2 je kucing nye...oke...lepas tu..pukul 12 baru gerak nk balik rumah..singgah petronas dekat taman selayang tu...then..aku nampak mcm Qusyairi..Ya Allah..terkejut,.tersentap,tersadai di pinggiran pun ade jugak...
segala 'ter' la aku kena...kenapa kau nie ame???boleh tak,terima kenyataan dia da tak ada dekat muka bumi ni??

ya..orang cakap,mmg la senang,..tapi aku ni,.setiap bulan akan text dengan dia...setiap hujung bulan!! u know what..i really2 miss him...tak dapat bayangkan kalau dia boleh teman aku lagi ,.. Allah..kuatkan la semangat aku..rindu dekat Qusyairi bergunung...aku da lama tak pergi kubur dia...hmmm..sadis nye

kenapa la awal sgt dia pergi weyh???result SPM pun tak sempat tengok..ermm...Alhamdulilah..walaupun yang lain dia tak dapat A..tapi pendidikan agama islam dia..masih lagi A..aku rindu dia lahhhh!! paham tak??!!sunyi sepi handphone aku nombor Qusyairi da tak hantar mesej sejak 14.2.2010...

sedih...sayu..sepi,..sadis...hati aku mmg sedih..lagi-lagi last tengok muka dia sebelum dia d sembahyangkan...sayu weyh!!! sepupu-sepupu dia semua tak sanggup nk berhenti menanggis...ya,..masa tu,..hari mendung,..mcm paham je,..orang yang baik mcm dia tinggalkan kami semua,tinggalkan aku...

kesian kan kak long ani..punya seorang adik..dan akhirnya adik tu jugak pergi tinggalkan dia dan keluarga..rumah mmg sunyi...masa datang rumah mak andak,..aku masuk bilik dia,..sunyi..katil terkemas...mcm tak ada orang baring pun..barang-barang arwah Qusyairi,.sedikit pun tak terusik...

ya..mmg  itu la yang family dia harapkan.hmmmm..rumah sunyi tak ada arwah Qusyairi...ya..astro kat rumah dorang pun,..mmg tak guna...mmg terasa sunyi la ... tapi..mcm orang kata..walaupun kita sayang dia..tapi Alah tetap lebih sayang dia..mmg sudah tiba masa nya..

semalam tidur dlm keadaan menanggis yang teresak-esak..sbb mimpi arwah Qusyairi dtg dan pergi..tapi..itu mmg kenyataan kan??dia telah datang dlm hidup aku selama 14 tahun 2 bulan..dan dia telah dtg dalam keluarga dia selama 17 tahun 2 bulan...lalu,..bila tiba masa dia d ambil balik..dia pergi tinggalkan kami dengan sekelip mata...

i'm here without u Qusyairi...i dreamt u...awak tetap dlm senarai anak Majais dan masih lagi cucu arwah Hj.Ahmad dan masih lagi sepupu kami,...pertemuan yang cuma seketika,kata-kata terakhir tetap dlm ingatan saya...sesal tak sudah,.sbb delete mesej dari awak...

hak milik tercipta : nurhafzleen amelia

No comments:

Post a Comment