Pages

Tuesday, October 11, 2011

Kisah Dulu Kala

Assalamualaikum WBT...

Aku tau korang semua dah bosan dengan older-older post aku ... kan? since aku pun nak PMR..so , mama memang suruh aku mengurangkan online , so sebagai anak yang baik lagi menurut perintah , aku follow jee even kekadang aku online cara haram ^_^

well .. minggu-minggu terakhir nak PMR tu , banyak gila kena motivate..and pernah one day , masa hari isnin ler...aku tak perasan yang name tack aku tercabut , bila turun perhimpunan , baru aku perasan , aku dah la cepat cuakss tahap dewa...(dan tunggu ape cite pasal name tack aku nii)

teheeee,..masa tengah perhimpunan , cikgu ada umumkan segala nama pemenang yang menanglah kan untuk bulan mathematics...kelas aku menang untuk sudut math...korang ingat tak yang aku cerita kena buat balik sudut math dekat kelas(older post) ??

tak sangka boleh menang!! Alhamdulillah,..menang jugak akhirnyaaa...last minit punya kerja...seronok kot..dapat hamper..and and...ada dua group yang involved untuk explorace math menang jugak.memang rasa bertuah la bila dapat masuk kelas perempuan ni 

aku tau mesti semua kelas tension + bengang tahap gaban lah dengan kelas aku ni..tapi , bukan nak bangga diri or apa , kitorang semua cuma bersatu je tolong menolong..itu je yang kitorang buat .. untuk mencantikkan kelasss..

aku dah cakap dgn nazihah..nanti lepas perhimpunan , teman aku carik name tack dkt padang..takut2 terjatuh dkt sana je kan,..masa tengah carik-carik tu , langsung tak jumpa.nazihah suruh naik kelas..tengok dkt kelas..dan....memang muncullah name tack aku tu terjatuh bawah meja..menjerit aku..budak2 kelas yg tau cite ni pun semua tergelak.sabar je la weyhh...

then , next story----


kitorang ada buat Sambutan Kemerdekaan...seronok!! bebudak semua happy-go-lucky je wey...and ada jugak persembahan yang boleh buat aku gelak melupakan exam yang bakal tiba(dah lepas dah)

and and and..aku paling suka part ada drama bebudak form 4 buat...seronok je kot...khusyuk-khusyuk je aku dengar... dengan perangai spontan mamat kelas theta tu , sumpah buat aku tergelak lupa exam PMR... tak sanggup nak tahan gelak..

then , bila masa kena nyanyi lagu patriotik , budak-budak SMK Darul Ehsan , semangat patrotisme betul...tak sangka aku .. bebudak SMK Darul Ehsan rupa nya ada bakat menyanyi ... haha...mula-mula tak expect pun yang dorang semangat macam tu  sekali , tapi bila tengok dorang macam tu , aku jadi semangat la pulak..haiyaaa




and exam PMR sedikit sebanyak buatkan aku tension tak terhingga...haha..ada yang kata aku dah kurus sikit..cehhh...aku rasa aku makin montel ada laaa..ohhh,mungkin kena kurus sikit kot,sikit je takpayah banyak2...and...finally..exam PMR telah pun menimbulkan dirinyaaa...aku pun macam lebih memaksa diri aku untuk lebihkan  study...sebab kenapa eh? entah laaa..i've no idea..yess...maybe aku ni darah gemuruh kot...cepat je takut..nervous dan sebagainyaaa~~~~~~

hari-hari lain aku jawab macam biasa je..tapi aku rasa aku ada special sikit dkt paper science..nak tau sebab apa? malam sebelum aku jawa paper science tu , aku punya gastrik datang...wahhh..sakit dia .. toksah nak cakap , pedih yang teramat sangat .. malam tu , buku kat sebelah aku je , aku plak menahan kesakitan sbb gastrik...

esok nya pergi sekolahh..aku rasa mata aku dah macam mata aku sepet sebelah...haishh..nasib la tak nampak mana pun..and aku datang sekolah , dengan resah serta gelisah di hati di sebabkan tak buat revision sangat untuk science..ohhh...

but but ... yess..paper 1 aku boleh jawab dengan senang lenang nyaa..cuma salah dengan perangai aku yang tak cukup confidence...menci2..kalau tak mesti dah betul ,and aku akan salah 3 je..tapi takpe..dah jodoh aku salah 6 kan..and petang nya paper sejarah..nasib baik aku follow  kelas sejarah Pn.Zahariah dkt dewan.dapat la jugak masuk..and everything yang dia cakap..masuk weyh!! senyum2 kambing aku jawab and hari isnin..

then , bila mama tanya macam mana exam..aku akan senyum dah cakap."boleh"..memang happy gila lahh dapat jawab..seronok tak terkata kot....dan hari jumaat tu plak , Pn.Romaya ada buat kelas math...haha...kejap je rupanya teacher buat...ingat kan betul lahh sampai pukul 12.30


haha..then check jawapan sejarah and science and geogarfi dengan nazihah and athira...and u know what..aku bersyukur sesangat bila aku tau science aku cuma salah 6 dari 40 questions...alhamdulillah..Alhamdulillah..terasa Allah permudahkan semua perkara dalam setiap aspek kehidupan aku...

Alhamdulillah...harini isnin last paper math and khb(ert) selesai segala examintion yang buatkan aku rasa kadang2 nak terjun swimming pool dan berendam lama-lama...haishh..rindu saat-saat keriangan itu weyhh..cehhh..hoooooo



                                I'M FREE NOW!! 
           seronok betul dan aku nak qada' tidur-tidur aku yang tak cukup selama ni..boleh kan??

hak milik tercipta : nurhafzleen amelia

No comments:

Post a Comment