Pages

Saturday, November 5, 2011

boleh ke nak jealous?



Assalamualaikum WBT


aku taktau la , korang pernah jealous dengan boyfriend atau girlfriend korang atau tak..orang kata.."cemburu tanda nya sayang" tapi , cemburu lebih-lebih pun tarak guna jugak.. kan? aku tak tau , samada aku ni boleh jealous atau tak .. sengal betul aku ni


pernah dengar tak , korang punya girlfriend atau boyfriend jealous dengan kawan baik sendiri? best friend sendiri..pernah tak? dulu aku pernah dengar lahh jugakkk kisah macam ni...ermmm macam mana ehh nak cite?? susah la kan...


ermmm contoh laaa...Zack dah memang bestfriend lama gilaaa dengan Zana ,.. dah memang bestfriend la kan..one day , Zack couple dengan sorang minah ni..nama minah ni Suzi ..even Suzi tau yang Zack dengan Zana just bestfriend , tapi , Suzi tetap jealous ... 


Zack dengan Zana pulak jenis panggil bersayang-sayang.. tak hangin jugak la si Suzi ni.tapi Suzi just diamkan je...takut Zack cakap Suzi ni tamak pulak kan?? so , Suzi cuma diam kan saja .. Suzi malas nak fikir sangat , Suzi buat-buat cool je , even dalam hati membara bagaikan api yang tengah merebak terbakar...

sampai la satu hari Suzi dah tak boleh tengok lagi dorang mcm tu , Suzi bagitau Zack..and Zack cakap Suzi terlalu kongkong hidup Zack.tak macam Zana ,.. Suzi terlalu cemburu..tak macam Zana..kalau ajak Suzi keluar .. Suzi tak boleh keluar sebab family tak kasik , nasib baik ada Zana...bila dah semua nya nama Zana...Suzi mintak putus...maka terputus la dua hubungan...


okay okay okayyy.kadang-kadang aku takut nak jealous ... even orang yang aku sayang... aku takut dia rasa tak selesa dan sebagai nyaa...aku cuba laa berfikir terlebih matang sikit , kalau aku jealous , nanti dia meluat ,.. tapi kalau tak jealous nanti dia suruh jealous.. macam mana?

aku pun masih lagi tak tahu yang mana satu....maybe aku memilih untuk tidak jealous kot..walaupun kadang-kadang aku berada di tempat Suzi..and kadang-kadang aku berada di tempat Zana..aku rasa laa ,.. lelaki bukannya suka perempuan kuat jealous ni..lagi dorang menyampah ada lah kot..

hak milik tercipta : nurhafzleen amelia


hak milik tercipta : nurhafzleen amelia

No comments:

Post a Comment